मुख्य सामग्रीवर वगळा

Marathi Language...

Marathi, historically derived from Maharashtra (the language) of the great (maha) land/ nation (rashtra), belongs to the Indo-Aryan stock of languages. Marathi is one of the 18th official languages in India and the official language of the state of Maharashtra. At present, there are approximately sixty two million speakers of Marathi, including the speakers outside the native state of Maharashtra. Marathi is an indigenous origin and occupies a geographically unique position since it is spoken in the area which connects two major languages families: Indo-Aryan of the north, and Dravidian of the south. Like Hindi, Marathi uses the Devanagari alphabets, locally known as balbodh. For every business expansion and growth, it is mandatory to promote the products keeping in mind the target audiences. For effective business communication, there should be a good flow of language keeping in mind local people and lifestyle. The language has significantly emerged as a great business source owing to the popularisation of the Marathi translation services in the global market. Marathi language translation is up on a high these days, and due to these many firms and corporate are hiring the exponent in Marathi translations or interpreters as a mean to communicate directly with the localities. Within the business domain, Marathi Translation services are on demand everywhere to cope with the ongoing market demand, as many Marathi people are financially very stable. More so, Maharashtra is great places for tourism, so many firms into tourism industry hire the services of Marathi translation/ interpreters to avoid language barrier. Many industries into Movies, daily soaps, films, television, news & publishing also need the Marathi language translation services if they are targeting the local Marathi people for wider coverage. Now a days almost all languages has been modified with English in new decade! Marathi got 'Minglish = Marathi + English', 'Hindi got Hinglish = Hindi + English'. We should accept the change where possible...

या ब्लॉगवरील लोकप्रिय पोस्ट

आमची मुंबई...

लोकल वेळेवर आली नाही म्हणजे झाले...हरी ओम् तत्सत्।

पवनचक्क्यांच्या अवजड सामुग्रीच्या वाहतुकीमुळे नुकसानग्रस्त रस्त्यांची जबाबदारी "महाऊर्जा" ची: भुजबळ

  मुंबई, ता. २४ - पवनचक्क्या उभारण्यासाठी लागणार्‍या अवजड यंत्रसामुग्रीच्या वाहतुकीमुळे रस्त्यांचे मोठ्या प्रमाणात नुकसान होते. या रस्त्यांच्या देखभाल-दुरुस्तीची जबाबदारी अपारंपारिक ऊर्जा विभागाने स्वीकार ली पाहिजे, असे सार्वजनिक बांधकाममंत्री छगन भुजबळ यांनी त्यांच्या दालनात झालेल्या बैठकीत स्पष्ट केले आहे. सार्वजनिक बांधकाम विभागाकडून तयार करण्यात आलेले रस्ते किमान ५ वर्षे सुस्थितीत रहावे अशी अपेक्षा असते. तथापि, पवनऊर्जा प्रकल्पांसाठी लागणार्‍या अवजड यंत्रसामुग्रीच्या वाहतुकीमुळे ते सुस्थितीत राहू शकत नाहीत व लवकर खराब होतात. याप्रकारे सांगली, धुळे, नंदूरबार, सातारा, अहमदनगर, नाशिक जिल्ह्यातील राज्यमार्ग, प्रमुख जिल्हामार्ग, इतर जिल्हामार्ग तसेच ग्रामीण मार्ग असे सगळे मिळून सुमारे ६३५.५८ किलोमीटर लांबीचे रस्ते खराब झाले आहेत. यांच्या दुरुस्तीची जबाबदारी अपारंपारिक ऊर्जा विभागाने घेतलीच पाहिजे. या रस्त्यांची देखभाल-दुरुस्ती सार्वजनिक बांधकाम विभाग घेईलही, मात्र त्याच्या खर्चाची तरतूद संबंधित विभागाने करावी असेही श्री. भुजबळ यांनी स्पष्ट केले.

Chokhi Dhani Indore....Welcome...!!! 2012